Selasa, 4 April 2017

Gomez belum sah jurulatih Harimau Malaya - TMJ

JOHOR BAHRU: Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tunku Ismail Sultan Ibrahim mengesahkan Mario Gomez belum sah dilantik sebagai jurulatih baharu Harimau Malaya. 

Beliau yang juga Tunku Mahkota Johor (TMJ) menjelaskan, sehingga kini rundingan masih dilakukan dengan Gomez, terutama selepas jurulatih dari Argentina itu menuntut gaji yang tinggi. 

Bagaimanapun, TMJ yakin persetujuan terbaik dapat dilakukan kedua-dua pihak, selain tidak menolak kemungkinan terpaksa memilih jurulatih lain sekiranya impian melantik Gomez tidak menjadi kenyataan.  

"Sekarang ini kita (FAM) tidak mempunyai banyak duit, tapi dia (Gomez) masih belum memberi jawapan ya (setuju) atau tidak (mengendalikan Harimau Malaya). 

"Jadi, ia masih dalam perbincangan. Nama Gomez dicadang sebelum ini kerana kita melihat dia calon terbaik, tapi ada kemungkinan juga jurulatih lain akan dipilih," katanya pada sesi taklimat bersama media di sini, hari ini.  

Gomez yang juga bekas pengendali Johor Darul Ta'zim (JDT), dilantik menggantikan bekas jurulatih Harimau Malaya, Datuk Ong Kim Swee oleh Tunku Ismail sejurus tamat Kongres FAM Ke-53, 25 Mac lalu.  

Mengenai kedudukan Tan Cheng Hoe yang ditawarkan sebagai penolong jurulatih Harimau Malaya, TMJ menjelaskan pihaknya menyerahkan kepada pengendali Kedah itu untuk membuat keputusan.  

"Bagi kedudukan Tan Cheng Hoe pula, dia memang sebahagian daripada projek kami untuk pasukan kebangsaan.  

"Dia dirancang untuk bekerja bersama Mario (Gomez) atau sesiapa saja yang akan datang dan memerlukan perkhidmatan dia. Tapi keputusan sekarang terpulang kepada dia," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan