Isnin, 27 Mac 2017

TMJ pasang 'mata-mata' di FAM

KUALA LUMPUR: Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tunku Ismail Sultan Ibrahim bakal meletakkan orang kepercayaannya dalam semua jawatankuasa bagi memantau perjalanan badan induk berkenaan. 

Perkembangan itu diumumkan oleh Tunku Mahkota Johor (TMJ) menerusi satu kenyataan pada akaun rasmi Facebook kelab Johor Darul Ta'zim (JDT) iaitu Johor Southern Tigers, semalam. 

"Ia mengenai Jeneral. Oleh itu, saya akan meletakkan semua orang-orang saya di tempat masing-masing pada hari Isnin (hari ini)," kata Tunku Ismail yang dilantik Presiden baharu FAM, pada Sabtu lalu. 

"EXCO dan timbalan adalah lebih kepada formaliti. Sudah tentu semua orang perlu bekerja. Tetapi apa yang penting adalah orang yang berada di atas sekali," kata Tunku Ismail. 

"Orang-orang yang orang atas letakkan di tempat yang sepatutnya, dan orang-orang yang akan melaksanakan tugas serta memastikan ia dilakukan. 

"Ia sentiasa di bawah satu arahan. Jeneral selaku pemerintah, dan askar-askar yang akan dikerahkan untuk masuk ke medan pertempuran. Ia bukan mengenai para Brigadier, Kolonel atau Mejar. 

"Saya akan meletakkan mereka di Lembaga Disiplin, Jawatankuasa Tatatertib, Jawatankuasa Integriti, Kewangan dan juga dalam organisasi pasukan kebangsaan. 

"Semua kewangan dalam FAM dan FMLLP (Kerjasama Liabiliti Bola Sepak Malaysia Bhd (FMLLP) akan diaudit dengan teliti dan secara terperinci oleh orang saya. 

Sambil memberi contoh kepimpinannya di JDT, TMJ berkata semua EXCO akan diberi peranan dan tugas masing-masing tetapi akan ada batasan dalam setiap tempat. 

"Ini adalah bagaimana saya bekerja. Di JDT, saya memainkan peranan sebagai diktator supaya lebih mudah untuk memastikan setiap perkara dilaksanakan manakala di FAM agak sukar disebabkan perlembagaan yang sedia ada. 

"Namun begitu, ia akan diatur dalam masa terdekat dan saya akan memastikan akan adanya struktur yang lebih baik, ketelusan dan sikap profesionalisme. "Dengan ini, penyokong pasti akan mempunyai lebih suara dan mempunyai hak untuk meminta orang-orang di posisi tersebut memberikan prestasi terbaik mereka."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan